Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 6, 2011

Terlalu Awal ke????

Hospital mane???????


aku ni mmng x mnyabor baru je trimester pertama sebok nk cari tmpt bersalin padahal Hospital Banting dekat je...kali ni nak juga rase bersalin kat hospital lain plak, semalam aku try bertanya kawan2 yg bersalin di hospital luar kawasan mcm2 soalan aku bertanya..camne nk booking, boleh ke main masuk je x yah booking dan mcm2 jwapan aku dpt dr mereka sume...terima kasih banyak2 ya kawan2 yg sudi layan soalan2 sengal aku semalam (~,^)

#
#

Untuk memdapat kepastian aku aku call hospital2 berkenaan dgn soalan2 berikut:-

Panggilan pertama Hospital XX

Aku : Slmt petang..

Staff Hospital: Slmat petang, ye puan pe yg perlu sy bantu...(sopan satun dak pempuan ni)

Aku : Sy nak tanya, sy ni duduk luar kawasan dr hospital XX boleh tak sy nk booking untuk besalin disini?

Staff Hospital : Maaf puan kami tidak terima lagi sbb tempat kami dh padat sgt, kadang2 yg mane dh booking pun klu dah padat kami terpakse transfer ke hospital2 lain..Dulu time baru dibuka kami terima saja tanpa membuat booking pun. Klu kes yg mmng sudah nak bersalin kami amik juga tp tgk pada kekosongan klu tak de kekosongan kami tmpatkan di dlm dewan dan bukannya dlm bilik.

Aku : ooo klu mcm tu terima kasih atas info itu ye..bye.

Staff Hospital: bye..

tu perbualan aku dgn staff Hospital XX..

Panggilan kedua Hospital XY

Staff Hospital : Slmt petang Hospital XY sini.

Aku : Slmat petang. Sy nak tanya, sy ni duduk luar kawasan dr hospital XY ni boleh tak sy nk booking untuk besalin disini ( soalan sama je hihi)

Staff Hospital : Boleh puan tp puan kena buat booking dahulu tapi... ( tang tapi aku dgr failed ) klu penuh time puan nk bersalin kami terpaksa kami hantar puan dekat hospital lain harap2 jgnlah jd macamtu kan puan..( Mesraaaaaa je staff hospital ni )

aku dgr lega sikit..

Aku: Macam mana nk booking? kene buat sekali check-up ke kat sane?

Staff Hospital : Tak payah buat check-up puan dtg just isi form saje.Cuma hari Isnin dan Jumaat tau puan untuk isi form booking ni dan bawa sekali dgn buku Pink.

Aku : Terima kasih banyak2 ye atas sume info td. Bye..bye..

Berbalik pade tajuk tak terlalu awal ke aku nk buat ni sume? demi tidak membuat keje last minit aku terpaksa membuat awal 2 kecuali keperluan bb..

- Barut dan bedung bb aku dh de siap gunting tinggal jahit dan cantum.

- Keperluan asas bb Insyallah Febuary ni gi soping moping

-Yang lain Insyallah dlm bulan Jun or July..Stroller lepas pantang baru beli skrng ni cume buat sevey je..


P/s : Agak beterabor entri aku kali ni kan hahahha Hospital XY jadi pilihan tp klu jd kes mcm time besalin Qayyum ke Hospital banting juga pegi nyer hikhik




3 comments:

KAK RAINBOW said...

kasi redah je zura. rasanya kalau kita pergi time dah sakit beranak mesti hosp terima juga

Luv like this.... said...

biar awal...senang sikit!hati pon tenang

zura bahrin said...

kak nurul : klu kasi redah je cam x berapa nk elok plak hikhik...fariff kate besalin di hospital panel dia kat HUKL, tp jauh tu nnt x pasal besalin kat tgh jalan..


Luv like this : ye betul dulu dh 8bln++ baru nk cari tu sume,perot dh mboyot sesak nafas nk jln..