Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 21, 2010

Teringin atau Teringat???

Ni lah isi Dia

Buah muda




Buah Markisa




Buah Markisa atau buah susu buah yg aku skrng terase sgt nk makannye..Urmmm sedapnyer klu buat jus tambah pulak ngan air limau nipis segerrrr sungguh. Sebelum ni aku pernah mkn itu pun member husbnd aku bg sekali tu lah aku mkn. Lepas mkn buah tu aku ingat nk tanam ar biji2 buah tu nthen aku letak ar kat belakang dapo umah untuk keringkan, nak di jadikan cerite ayah aku pi amik n pi letak kat stor, bila aku nk ayah aku x dpt nk cari mane pegi biji2 tu..urmm x de rezeki nk tanam buah markisa tu klu x sekarang ni x payah aku nk mencari2 buah ni kan...Dgn husband aku suruh dia bertanyekan kawan dia beli dekat mane..mintak2 x jauh lah lokasi mencari tu klu x kesian sungguh husband aku nk mencarinye.




1st time aku mengandungkan Qayyum aku ngidamkan buah delima, teringat aku sampai bapa mertua aku cari seluruh pasaraya kat Shah Alam yg ada pun busuk, dgn usaha aku n husband kitorang dpt cari kat Tesco Extra Shah Alam walaupun muda aku bedal juga tp bukan itu je reziki aku ada lagi, time tu husband aku masih betugas dekat Maktab Penjara Kajang kawan dia kakitangan penjara bagi 3 biji lagi buah delima tp ni yg pioo punyer segar dr kampung hikhik...Berbeza rasenya antara buah import dan tempatan, tempatan rasenyer manis dn kaler dia merah sungguh perhhh sodap!!!!...Alhamdullah aku setakat ni aku tidak ngidamkan sesuatu yg tidak sepatutnyer...Aku penah post kan cite ngidam ini dlm ( Pantang Larang Semasa Mengandung )




Kepada sesiapa yg tau dimana boleh aku dptkan buah nie sila bgtau yer, aku amat menghargainya.....










2 comments:

Anonymous said...

hey hey!
rumah i kat OL ade!
mari singgah!

zura bahrin said...

TQVM
Bagi lah alamat Naxa..
Jgn pokok tau nak buah nyer...