Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 17, 2010

mencari & menyenarai

Terlalu excited nak dapat baby baru aku sudah mula membuat senarai keperluan dan kehendak aku dan baby nanti..terase tersangatlah over aku ni kan..Time Qayyum aku buat senarai bila aku mengandung 6 bulan tapi kali ni terase lain sangat2 sampai apa yang aku nak aku bagitau suamiku setiap malam sebelum tidur, nasib dia tu layan je karenah aku. Aku tau dia dah bosan dengan pe yang aku katekn mungkin boleh jadi dia dh hafal :P .

*

*

*

*

Senarai keperluan baby :-



  1. Baju/seluar lengan panjang

  2. Baju/seluar lengan pendek

  3. Blanket

  4. Sarung tangan/kaki

  5. Topi

  6. Barut
  7. Bedung

  8. Tilam/bantal

  9. Minyak Telon

  10. Set Mandi

  11. Set Wangian

  12. VICKS

  13. Beg Baby

  14. Stroller ( Qayyum masih perlukan dia punyer x boleh kongsi )

Ini sahaja yang perlu aku beli sebab barang2 Qayyum masih tersimpan rapi lagi dlm almari. Pasal stroller aku kene beli yg baru sbb antara aku dn suami x dpt nk dokung Qayyum lame2 (^,*)...


kali ni aku akan mencuba untuk tidak membuai baby baru aku nnt..Serik aku dgn perangai Qayyum...


Senarai untuk mama :-



  1. Set Bersalin

  2. Bengkung ( time beli yg dulu tak sedap & pendek )

  3. D'folia Coffee

  4. Kain Batik

  5. T-shirt

  6. Pad

  7. Stoking

  8. Herba mandian

  9. Tukang urut (^,^) kene booking awal2

Rasa tak de lagi yang aku perlukan. Bengkong kali aku nk pakai yg tradisional punye panjang 10 meter hukhuk lenguh kaki dan tangan aku nnti, yg moden bukan x bagus cume aku yg x sesuai dgn susuk tubuh aku yg gemokssss dan x terase sgt di badan aku...


*


*


*


Membuat senarai adalah penting mengelakkan dari terlupa membeli barangan yang penting dan juga ia dpt mengelakkan pembaziran ( tidak membeli barangan 2 kali ) .Selepas membuat senarai kite perlu membuat perbandingan harga dan kualiti kadang2 harga mahal kualiti tak bagus so jadilah pengguna yg bijak hikhik....


No comments: