Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 27, 2010

Mari Membaca

Mingguan Wanita majalah yg kadang2 aku beli banyak info majalah ni tp kebanyakkan iklan je..Boleh diketegorikan best lah..


Ini pula majalah koleksi dari majalah Pa&Ma banyak mengandungi pelbagai informasi lengkap sejak sebelum mengandung sewaktu mengandung dan saat melahirkan. Antara topik penting dan menarik yang disentuh ialah Kaedah Merawat Kesuburan, Persenyawaan, Pengesahan Kehamilan, Morning Sickness, Masalah Kehamilan, Seks Sewaktu mengandung, Pilihan Untuk Bersalin, Persiapan Akhir, Komplikasi Ketika Bersalin, Diet Lepas Bersalin, dan Kembali Langsing Selepas Bersalin. Buku ini turut mengandungi panduan tentang Penyusuan dan Penjagaan Breast.


Koleksi Pa&Ma ke2 tapi yang pertama aku beli sebelum aku membeli majalah Pa&Ma, Wanita, dan Koleksi Pa&Ma 1st ( 40 Minggu Nan Indah ) Tentang Penjagaan Ibu & Bayi ini menyentuh tentang satu pengalaman yang sangat mengujakan dalam hidup iaitu KEHAMILAN. Kehamilan bukan satu misteri sebaliknya keajaiban dan kuasa. Bayangkan sel yang begitu seni mampu berubah dan berkembang menjadi manusia hukhuk hebatkan kuasa Allah SWT. Semua ini adalah tentang kuasa kasih sayang. Saat ini bukan sahaja boleh menyentuh dan merasa kehadirannya di dalam rahim malah akan dapat melihat sendiri bayi dilahirkan kedunia. Aku baca buku ni tanpa jemu walaupun entah brp kali aku dah khatam membacanya, dan tak rugi jika korang membelinya.. (~,^)

Pa&Ma majalah faberet aku dari harga RM6.00 sampai sekarang ni dah RM6.50. Banyak panduan yang dibagi dan ada juga pe yg dibagi aku tak setuju contah ttg breastfeed. Ia menyatakan bahawa psikologi yg membuatkan susu ibu itu kurang aku mmng 100% tidak setuju, kenapa? aku akan ceritakan sebabnya yang membuat aku tidak setuju pada entri aku yg akan datang..

No comments: