Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 26, 2011

Sayur Berdarah Buat Suami

Petang semalam balik keje bekobar2 nak masak, mase yg same ayah tengah goreng ikan " Dik de betik tu buat sayurlah, ikan ni suke hati nak masak pe ayah tolong goreng je"....

Letak beg keje kat sofa dapur je x masuk bilik pn..Amik bawang, cili kereng, amik halia, ikan bilis potong2..bahan ikan nak masak tumis asam pedas aku blender...bukan tu je aku kuar pi belakang rumah amik daun kunyit, serai ngan daun kesom, semangat tu nak masak untuk family aku....last sekali kupas kulit betik n cuci bersih2.....

6.30ptg en suami balik dr keje di duduk depan pintu sambil buka kasut..si isteri (aku lah) menyape si suami " hari ni syg masak sayur faveret abg tau" sambil menyagat betik aku sengeh2 manje kat dia...tetiba entah macam mane betik tu tesangkut dan patah dihujung dan terus tersagat jari aku sendiri....uhhh time kene mmng x terase tp darah nye banyak al maklum lah waktu tu petang mmng ar darah banyak kuar menitik2......dah kene ayah aku bley plak buat dialog lawak dia " takut ayah jadi raja bersiong makan sayur ni nanti " hikhikhik dlm sakit tu.....en suami tgk dia dh strt nak pening cepat2 dia kate nk pegi beli plaster..

Sementare tu ayah bagi tembakau utk stopkan darah...Last2 ayah yang masak makan malam semalam..sian ayah dah lah penat keje...

selesai mak makan malam, dan gilirin aku plak makan...sebelum aku pegi dapur... 
" Mak rase macam nak tumbuh gigi je ni"
cukup baik mak dok perli aku pasal betik aku sagat. lg pun bukan kene darah kat sayur tu pun sbb aku cepat2 tarik tangan mase kene......

Time aku ngan en suami mkn malam...
" makan je lh kalau de kulit pun bukan kulit sape pn kulit isteri abg juga"

pe lagi aku nak kate kan.... so layanlah gambo2 yang menarik ni..


pic pagi ni sebelum aku nak cuci luke semalam





 sebelum cuci



selepas di cuci..

Dalam juga luke aku ni klu tgk secare live bentuk jari aku macam dh hilang separuh.. pengajaran dalam kes aku ni. Jangan bercakap bile kendalikan perkakas yg tajam lg membahayakan walaupun dah tererr sangat FOKOS tu penting....







No comments: