Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 22, 2011

My Happines and Sadness in My Days ( Part ONE )

Rintihan seseorang wanita bernama isteri kepada sang suami...kesian sungguh pada si isteri...


Dengan Nama Allah Sayang Hulurkan Seribu Kemaafan....
*

*

*

Indahnya saat itu tatkala kau kucup dahiku, sayu saat itu lantas airmata ini jatuh ke pipi...(terima kasih kerna kau sudi jadikan aku isterimu yg serba serbi kekurangan).Kini Hampir 3 tahun kite bersama, segala pahit maung kite tempuhi dan aku telani..Bahgia kite seperti air pantai ada pasang surutnya, kenapa itu yang terjadi?..Di awal perkahwinan pertelingkahan sering terjadi sehingga aku mengandungkan anak pertama kita pun tidak ada perubahan..Kau seolah2 tidak hargai yang aku mampu mengandungkan anak kau, tiada kata2 yang manis kau tuturkan, tiada belaian kasih kau sapakan.

tiada kucupan didahi aku terima setelah lahirnya zuriat kau ini dan tidak sekali pun kau ucapkan terima kasih pada aku yang bermatian untuk 1 nyawa kecil itu...mereka satu wad dgn aku dapat itu sume walaupun yg dilahirkan itu bukan ank yg pertama ada juga anak yg ke 5..

KENAPA MESTI ADA RASA TIDAK PUAS HATI!!!!!!...

Rajuk hati ini kau tak ambil peduli, bagi kau pe yg kau inginkan pasti kau perolehi tp apa keinginan aku suarakan kau anggap itu tiada kepentingan. Masakan aku pinta itu ini jika aku ada duit, bukan tak ada duit yang aku dapat dari gaji bulanan, tapi ingin digunakan aku takut dgn soalan2 yang dia akan persoalkan, kadang2 aku ingin tunaikan kewajipan aku sebagai anak pun aku takut walaupan seringgit dua..segala yang bersentuh pasal duit kau control....aku bekerja bukan mencari NAFKAH ( Haram bg seorang isteri mencari nafkah ) tp sekadar menolong... Memang aku pandai minta itu ini tapi sekadar ungkapan di bibir saja, bukan kau tidak tahu macam mane perangai aku bila sampai masanya pasti aku katakan TAK PAYAH sebab aku fikirkan pembelanjaan kite nanti bukan kita saja anak yang paling utama...

Jika kau lembut lembutlah aku, jika kau keras keras juga aku..

Setiap kali kite bertengkar setiap kali itu aku nyatakkan rase tidak puas hati aku ini dan setiap kali itu juga kau berjanji tidak akan ulanginye tapi sayang seribu kali sayang tidak sampai sehari berjanji kau ingkari...Mana nilai kasih sayang kau pada aku? Pernah kau katakan aku isteri kau dunia dan akhirat so layanlah aku seperti menatang minyak yang penuh. Orang tua aku kahwinkan aku dengan kau sebab dia percaya yang kau akan membahgiakan aku dan bukannya kau hancuri hati dan derita kau berikan pada anknya..

Bukan sekali dua kau bohongi aku sampai aku sendiri hilang kepercayaan pada kau.Sampai bila kau nak memainkan perasaan aku ini adakah sampai kau puas? adakah kau tak puas2 lg??? Bagaimana kita nak hidup semati jika antara kita tidak hormati perasaan antara 1 sama lain..takkan kau ingin anak2 kita nnt hidup dlm huru hara, dlam trauma dan atau dalam keganasan??????

Kau kate " klu aku tak ingatkan ank dh lame aku.........................."
sebalik kau ingatkan anak tu sebenarnya kau dah tak inginkan aku lagi, aku dah jijik dekati aku lagikan dan sebab tu ko selalu bg aku seribu macam alasan.....aku tau siapa aku, aku sedar diri ini.....tidak layakkah aku untuk terima layanan yg sepatutnye seorang isteri??? aku cemburu pada isteri2 yg lain yg begitu gembira bila sisuami melayani mereka begitu romantik.....kerap kali aku bayangkan alangkah bahagia aku dapat layanan begitu walaupun sedetik cuma dlam hidup ini...

Bila aku katekan hak kau kate " kalau pasal hak kita cite kat mahkamah!! "

Bulat kata kau bulat juga jawapan aku.......

Buat kau suamiku,

Cinta itu kaku pada yang satu..
Cinta itu kaku pada yang tahu..
Kaku bererti tidak berbelah  bahagi....

Adakah aku lahir hanya untukmu?...
Adakah kau lahir hanya untukku?...
Mencipta kasih dalam lubuk suka mahupun duka...

pada kau suamiku, aku tidak pernah menyesali perkhawinan ini malah aku besyukur, aku cume kesali kenapa kau jadi pasangan aku dalam perkhawinan ini..Sesungguhnya soal jodoh adalah rahsia Allah...

sekali lagi aku pohon kemaafan untuk sekian kalinya....


No comments: