Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 17, 2011

Senarai Barang Untuk Dibawa Ke Hospital...

Baru 28 minggu 3 hari...

Semalam pagi Ahad aku pergi m'urut sbb baby Q asyik naik ke atas je rase senak je..Sambil ngurut nenek tu bgtau yg aku ngandung dlm 7 bln uhhh terer lah nenek ni x yah scan dh tau aku dh berape bln...Time dia ngurut dia bagitau baby aku dh "tua" maksud dia klu kuar pn bley hidup, klu 8bln tu baby tu "muda" balik......dlm hati aku bekate ishhh x nak lah kuar awal sgt Qayyum dulu kuar pun ngam2 9 bln....Nenek tu ngurut mmng sedap tp de rase sakit sikit lah bile dia betulkan kedudukkan baby Q , aku ngadu lg yg aku sakit belakang bahagian dada n pinggang nenek tu pun turuti pe yg aku bgtau tadi tp tang pinggang dia cume sapu minyak je x urut...aku tanye "nape x urut nek?" di bgtau klu urut tang pinggang nnt hidung ank aku kemek (pesek) hukhuk sbb tu lah Qayyum hidung dia camtu nasib de batang hidung siket..aku cume agak yg hidung dia ngikut dgn hidung aku ni..

Balik ngurut aku belum bgtau pe yg nenek tu bgtau en.suami dh mintak baju2 baby dia nk basuh n nak sediakan untuk baju n barang2 aku dn babyQ untuk kehospital...Oh Tuhan beruntung aku dapat suami begini BTW thank you so much Dear....

senarai barang yg sepatutnye dibawa ke hospital...

PENTING!!!!
  • Buku Pink
  • Kad Pengenalan
  • surat GL
Mama
  • Baju 3 helai
  • Kain Batik 2 helai
  • Skirt Labuh 1 helai ( buat pakai balik )
  • Stoking 2 pasang
  • Tuala mandi 1 helai
  • Bra 2 helai
  • Seluar Dalam 5 helai
  • Set kelengkapan mandian
  • Sikat & getah rambut
  • Pad Maternity 1 pek
  • Losyen pati halia
  • Bengkung
Baby Q
  • Baju lengan Pendek 2 helai
  • Baju Lengan Panjang 1 helai
  • 3 pasang Booties & Mittens
  • Blanket
  • Napkin 4 helai
  • Barut 2 helai
  • Baby's toiletries
  • Sapu tangan 3 helai
  • Tuala 1 helai
Lain2
(belum disedikan akan disediakan bila hampir2 masanya)
  • Duit Syiling (utk kegunaan public phone)
  • Handphone & charger
  • Mug & sudu
  • Milo 3 in 1
  • Biskut kereng
Rase xde lg yg perlu dibawa sbb bukan lame pun tinggal kat wad tu ikut tempoh mase aku dulu 3 hari juga lah termasuk 1 hari menunggu nk besalin..Bagi calon2 ibu nk besalin bley ar copy paste dari senarai barangan aku aku buat ni.....tp bagi ibu2 yg sudah berpengalaman klu de yg tertinggal tolong bgtau ye..

No comments: