Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 15, 2011

Qhalysh Iman Sudah 5 Bulan


Qhalysh Iman sudah 5 bulan ++ keletah dia dah macam-macam sampai penat Mak Wan dia nk layan...
Sekarang tidur petang mesti nk tunggu aku balik, mintak main2 dh tu mintak aku tidurkan, klu bukan aku urmmm berjam-jam enjut dia takkan tidur....Qhalysh oh Qhalysh..

Perangai dia manja pemurah plak tu dgn senyuman...Bukan memuji tapi itulah dia Hero Sepet aku, tp tak taulah bila dah besar siket perangai dia berubah, tp di bandingkan Qayyum ketika ini dia buat muke masam dia je susah lah nk buat dia tersenyum atau tegelak.

Kemajuan dia capai setakat ini tegolek-golek dari sudut ke sudut katil, dari atas toto ke atas lantai. Meniarap dah pandai berpusing 360 darjah. Paling ngade-ngade tak boleh nampak org berdiri sure mintak didokong sambil hulur tangan dia, bila didokong dia akan menoleh orang yang pegang dia sbelum tu sambil tersenyum2. Bab tidur plak dia still dibendung sebab klu tak di bendung dia tak boleh tidur, bila mengamuk nak tidur kite masuk dia dalam buai tanpa dibendung dia mengamuk mintak di bendung, bila dah di bendung mengamuk juga..urmmmm letih dibuatnye....waktu malam aku tidurkan dia dlm buai dulu bila dah nyenyak aku angkat letak kat katil dan buka bendung dia, mengeliat dia bukan main sekali siap muncung2 mulut dia. Tidur dia juga lasak kadang2 badan dia melintang kat kepala katil, de sekali en suami terbangun tgk dia lagi sekaki dari tepi katil kalau en suami tak terbangun time tu alamat kedeBoom dia jatuh katil..Bantal2 n boster dia kite susun cantik2 sblum tidur bile dia dah kat kawasan tu habis dia ubah walaupun dlm tidur dari kanan ke kiri , dari kiri ke kanan tu belum lagi dari bawah ke atas, dari atas ke bawah.

Bab aku tak puas hati bilalah air liur dia nak stop meleleh orang jawa kate ngences lagi 1 muntah susu orang jawe kate dugal..hohoho berapa banyak orang jawe kate camni lah klu kite hidup dlm kawasan majoriti Jawe sedikit sebanyak kite tau dialek dorang yg pasti aku BANJAYU = banjarians + Melayu....ishhh dah lari tajuk nie. 

Untuk Qhalysh mama tak sabar nak main kejar-kejar macam mama dengan abg...Panggilan Mama Qhalysh sudah pandai..

No comments: